STRONA GŁÓWNA

DLA KANDYDATÓW

DLA RODZICÓW

KONTAKT

AKTUALNOŚCI: WYCIECZKA ZAGRANICZNA „2 LANDY – 2 STOLICE”

W dniach 30 maja – 2 czerwca grupa 39 uczniów z klasy 1 TM i 2 TM wraz z wychowawcami i opiekunami uczestniczyła w czterodniowej wycieczce turystyczno – integracyjnej: Poznań -  Berlin – Poczdam – Gniezno. Zdobyliśmy wiele ciekawych informacji i zwiedziliśmy interesujące miejsca. W Berlinie widzieliśmy m.in. fragment Muru Berlińskiego, budynki Reichstagu, Pałacu Prezydenckiego, Urzędu Kanclerskiego, Kolumnę Zwycięstwa, Bramę Brandenburską, pomnik Holokaustu w pobliżu dawnego bunkra Hitlera, Kościół Mariacki, Wieżę TV i gmach Opery Narodowej. Byliśmy na Dworcu Zoo, a także w Muzeum Techniki – najlepszym i największym muzeum technicznym w Europie z obszerną kolekcją różnorodnych eksponatów ( m.in. samoloty, pociągi, auta, statki, maszyna szyfrująca enigma, mechanizm pierwszego komputera, linie produkcyjne papieru, biżuterii).

W Poczdamie mieliśmy okazję zwiedzić kompleks pałacowo-parkowy Sans Souci. Spacerując po liczącym ok. 280 ha parku podziwialiśmy liczne zabytkowe budowle królewskie, m.in. letni pałac „Sans Souci” z grobem Fryderyka Wielkiego, Kościół Pokoju, Oranżerię, Nowy Pałac i Chińską Herbaciarnię. Przejeżdżaliśmy także przez rosyjski kwartał Aleksandrovka, zbudowany dla rosyjskich chórzystów służących w armii pruskiej. Byliśmy także w Dworku Cecilienhoff, w którym miała miejsce Konferencja Poczdamska.

W Gnieźnie zwiedziliśmy Muzeum Początków Państwa Polskiego i Katedrę Gnieźnieńską oraz słynne Drzwi Gnieźnieńskie.

Wycieczka była bardzo udana, dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń. Mogliśmy zobaczyć ciekawe miejsca, odpocząć od zajęć lekcyjnych i zintegrować się, spędzając wieczory na różnych grach i zabawach. Zachęcamy wszystkich do wyjazdów na wycieczki, gdyż panuje na nich inna niż w szkole, wspaniała i niepowtarzalna atmosfera.