Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

Integracyjnie i naukowo

W dniach 12-15 września klasy 5TM2, 4TM oraz 4TŻE wraz z wychowawczyniami i panią dyrektor Emilią Kierzkowską były na wycieczce: Poznań, Berlin, Poczdam, Gniezno.

Po przyjeździe do Poznania czekała na nas gra miejska pod okiem przewodnika, w której rywalizowało ze sobą 6 grup. Biegaliśmy po uliczkach wykonując poszczególne zadania związane z zabytkami i historią miasta.

Podczas wizyty w Berlinie imponujące wrażenie zrobił na nas potężny gmach Reichstagu, w którym mieści się siedziba niemieckiego Bundestagu. Sercem Reichstagu jest ogromna sala posiedzeń plenarnych sięgająca szczytu budynku, który wieńczy taras i kopuła. Z tego tarasu podziwialiśmy panoramę Berlina. W środku szklanej kopuły znajduje się stożek składający się z 360 luster, przez który dociera światło dzienne do sali plenarnej, a w środku stożka umieszczona jest  instalacja do odzysku ciepła.

W  Berlinie odwiedziliśmy również Muzeum Techniki. Mieliśmy okazję zapoznać się z szerokim zakresem dziedzin technicznych, od technologii włókienniczych przez informatykę, aż po awionikę. Wielu z nas zachwyciła  wystawa dotycząca lotnictwa.  Można było zobaczyć eksponaty takie jak: Heinkel He 162, czyli jeden z pierwszych samolotów odrzutowych, którego poszycie zostało zrobione z drewna. Widzieliśmy także rakietę V1, którą Niemcy podczas II wojny światowej używali do bombardowania Londynu z wybrzeży Francji. Na wystawie znajdowały się również Messerschmitt Bf 109 - najpopularniejszy niemiecki samolot drugiej wojny światowej, a także Junkers Ju52 -trzysilnikowy samolot transportowy z lat 30-tych XX wieku. Na tej ekspozycji można było poznać historię niemieckiej awioniki, a każdy fan lotnictwa mógł znaleźć coś dla siebie.

Podczas pobytu w Poczdamie oprócz rynku i Pałacu Cecilienhof, w którym odbyła się konferencja poczdamska, zwiedziliśmy zespół parkowo-pałacowy Sanssouci. Kaskadowy układ  parku zachwycił nas swoją różnorodnością. Rabaty, na których rosły przytulone do siebie kwiaty i warzywa, wyglądały jak z bajkowego obrazka. Grupa uczestników wycieczki wraz z opiekunami, zachwycona ogrodem, postanowiła zwiedzić także pałacowe wnętrza. Wyposażeni w tour guide, przemierzaliśmy piękne, bogato zdobione pomieszczenia. Największe wrażenie zrobiła na nas sala balowa zdobiona motywami zaczerpniętymi z antyku oraz pokój gościnny króla, który był utrzymany w żółtej kolorystyce. Jego ściany zdobiły motywy roślinne. Niektóre wnętrza uległy zmianom wraz z upływem czasu, ale zachowały swój niepowtarzalny urok i styl. Warto było je zobaczyć.

Ostatniego dnia zwiedziliśmy zabytki Gniezna i wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Wycieczka tak nam się podobała, że postanowiliśmy w przyszłym roku wyjechać ponownie na kilka dni. Było ciekawie, różnorodnie i wesoło. Historia, kultura, technika - każdy mógł znaleźć coś szczególnie dla siebie atrakcyjnego, a także cieszyć się towarzystwem rówieśników i sprawdzić swoją znajomość języka niemieckiego.

Klasy: 5TM2, 4TM, 4TŻE

Więcej zdjęć w  > > > GALERII < < <

Data dodania: 2023-10-17 14:15:25
Data edycji: 2023-10-17 14:24:04
Ilość wyświetleń: 376

Coś się dzieje, ktoś się trudzi,