Opcje widoku
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Szkolne wydarzenia z pierwszego semestru

Wycieczka klasowa 3TL5

Termin: 7 września 2021

Cel: Wystawy w Muzeum Etnograficznym oraz Centrum Pieniądza w Narodowym Banku Polskim

7 września 2021 r. byliśmy z naszą wychowawczynią p. Hanną Kossakowską na wycieczce klasowej w Warszawie. W stolicy zwiedzaliśmy Centrum Pieniądza w Narodowym Banku Polskim oraz Muzeum Etnograficzne.

W Skarbcu NBP poznaliśmy historię różnych pieniędzy, zabezpieczania banknotów, a także obejrzeliśmy monety z dawnych czasów . Zobaczyliśmy jak wygląda proces projektowania i tworzenia banknotów i monet. Mogliśmy nawet wydrukować banknot ze swoim nazwiskiem. W Muzeum Etnograficznym oglądaliśmy wystawy: "Urzecze nad Wisłą" oraz „Porządek rzeczy”. Dowiedzieliśmy się o historii mieszkańców Urzecza. Skąd przybyli, jak organizowali swoje życie i czym wzbogacili nasze tereny. Obejrzeliśmy zbiory rzeczy, narzędzi którymi człowiek posługiwał się od swoich początków i którymi posługuje się teraz. To była super wycieczka! W szczególności chcielibyśmy wrócić do Centrum Pieniądza na warsztaty, ale kiedy to się uda ze względu na pandemię – nie wiadomo. Ale wiadomo, że prędzej czy później tam wrócimy, bo nasza pani nie odpuści.

Zuzanna Pałuba 3TL5

Dzień chłopaka 30 września / Dzień dziewczyny 11 października w 3TL5

Fajnie robić sobie nawzajem przyjemności – z tych dużych i tych małych okazji. Nasza klasa świętowała dzień chłopaka i dzień dziewczyny. Najpierw nasza płeć piękna zrobiła niespodziankę płci wrażliwej. Panowie chyba byli nieco zdziwieni, ale z pewnością zadowoleni. Była prezentacja dla męskiej części klasy, słodkości, upominki i życzenia. Panowie również stanęli na wysokości zadania. Były quizy i każda dziewczyna dostała indywidualną dedykację - wierszem pisaną - nawet te starsze dziewczęta: Pani Hania i Pani Grażynka. Było śmiesznie i milutko!

Klasa 3TL5

3 dniowa wycieczka klasowa 3TL5

Cel: Góry Świętokrzyskie

Od 18 do 20 września 2021 roku byliśmy na wycieczce w Górach Świętokrzyskich. Wszyscy wyczekiwaliśmy tego dnia, kiedy w końcu spędzimy razem miło czas. Pierwszego dnia, po 3 godzinach jazdy superanckim busem dotarliśmy pod Zamek w Chęcinach. Wchodząc na górę, na której znajdował się zamek podziwialiśmy piękno tamtejszej natury. Mglista i dżdżysta droga wyglądała jak zaczarowana przez magię jesieni. Kiedy usłyszeliśmy historię tego zamku nie mogliśmy uwierzyć, że jest on zachowany w tak dobrym stanie. Potem było super wejście i jeszcze bardziej hardkorowe zejście z Góry Miedzianki. Od początku domyślaliśmy się, że to nie będzie łatwa wspinaczka. Widoków można nam tylko pozazdrościć – malowniczo. Nieco zmęczeni trafiliśmy do Ostoi Dworskiej,  gdzie prawdziwy świętokrzyski CHŁOP przekazał nam wiele ciekawych informacji, jak ludzie żyli na tamtejszych terenach. Kolega ciął kapustę. Koleżanka ugniatała ją w beczce, a druga latała z naszą panią na miotle. Niezły to był widok. Żeby tego było mało to wieczorem w ośrodku, gdzie mieliśmy nocleg - czekały na nas Słowiańskie Bajduły. Napotkaliśmy wiele nadprzyrodzonych stworzeń, które nauczyły nas tamtejszych zwyczajów i mitów. Dzięki koleżance, która nie zgniotła jaja kurzego trzymając je przez godzinę pod pachą – stwory świętokrzyskie nie prześladowały nas póżniej. Następnego dnia byliśmy w Muzeum Minerałów i Skamieniałości. Ale tam były cuda ! W głowie się nie mieści, że takie kolory natura rodzi. Dowiedzieliśmy się również, jak obrabiać klejony i że trzeba być dobrym ekspertem by wykonać to prawidłowo. Przyszedł czas na następny wyczyn: najwyższe szczyty Gór Świętokrzyskich: Św. Katarzyna, Łysica, Św. Krzyż. Bywało ciężkawo, ale opłacało się bez dwóch zdań. Ostatniego dnia zwiedzaliśmy Kielce. Przepięknie miasto, niesamowita historia. Malownicza Skała Geologów była przecudna. Ostatnim punktem naszej wycieczki były Jaskinie na Kadzielini. Niesamowite, mogliśmy się poczuć jak prawdziwi odkrywcy skarbów pod ziemią. Niestety szybko się nasz wyjazd skończył. Od poniedziałku do środy – to zdecydowanie za krótko. Trudno, ale mamy wiele pięknych wspomnień.

Bartłomiej Podwysocki 3TL5

Akademia umiejętności zawodowych

8 listopada 2021 nauczyciele przedmiotów zawodowych - zorganizowali w szkole na auli - konferencje online dla uczniów dla kierunku technik logistyk.

Prowadzącym ”Akademię umiejętności zawodowych”  była firma Eurocash od której otrzymaliśmy zaproszenie do udziału w spotkaniu skierowanym dla uczniów szkół branżowych. W Akademii online uczestniczyli uczniowie klas logistycznych oraz 1 klasa technik mechatronik.

Prezentujący przedstawili nam zakres działalności firmy Eurocash, której jeden z magazynów znajduje się w Błoniu w Pasie przy ul. Stefana Batorego.

Przybliżono nam zagadnienia związane z pracą w logistyce począwszy od umiejętności społecznych niezbędne w pracy zawodowej, po przegląd stanowisk pracy ze szczegółową charakterystyka zawodów w logistyce i ścieżką kariery.

Poza spotkaniem online, uczniowie mogli nawzajem podziwiać swoje prace zaprezentowane na auli – przedstawiające różnorodność branż i przedsiębiorców działających na naszym terenie. Informacje przygotowane dla uczniów i przez uczniów, miały na celu poznanie naszego lokalnego rynku pracy, zachęcenie młodzieży do podejmowania staży wakacyjnych w celu zdobywania doświadczenia - pomagającego w podjęciu bardziej świadomej i trafnej decyzji (po skończeniu szkoły) przed rozpoczęciem pracy zawodowej.

Nauczyciele zespołu przedmiotowego dla kierunku: technik logistyk

Data dodania: 2022-03-08 09:38:19
Data edycji: 2022-03-08 10:22:47
Ilość wyświetleń: 458

Coś się dzieje, ktoś się trudzi,